בית > שכר טרחה חוזה דירה > שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן

שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן ​

כמה נשלם לעורך הדין ברכישת דירה מקבלן?

בשונה מרכישת דירה יד שנייה, בה מדובר בשני אנשים פרטיים המעבירים בעלות בדירה מאחד לשני (עסקה בעלת אופי פרטי), ברכישת דירה חדשה מדובר בעסקה עם חברה מיומנת (עסקה בעלת אופי עסקי), ושכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן משתנה בהתאם. במאמר נציג עניינים אלו, נתייחס לשכר הטרחה אותו גובה המשרד, ואפילו נצרף מחשבון.

כותב המאמר הוא עורך דין למקרקעין ועסקאות נדל"ן המתמחה ברכישות דירה, ובקריירה שלו נוהג לראות את עסקת הרכישה משני הכיוונים: ייצוג הקבלן בעסקה אחת וייצוג של הרוכשים בעסקה אחרת. מתוקף תפקידו חשוף עורך הדין לשכר הטרחה של שני הצדדים ומה מקובל בשוק, ומכאן מאמר זה.

המאמר שלפניכם מתחיל באמ;לק ארוך מדי; לא קראתי – תקציר המאמר . לאחר מכן המאמר מחולק לכותרות ותתי כותרות, תמונות, טבלאות, ניווט נוח, תרשימים וסליידרים, והכול כדי שיהיה לכם נוח לקרוא. כדאי לקרוא עד הסוף, המאמר מכיל מידע וערך שאין בשום מקום אחר. קצת סבלנות ונענה על כל השאלות שלכם 🙂
שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן , מאמר של עורך הדין מאור גרצנשטיין
מאור גרצנשטיין, עורך דין

מאמר זה עוסק בשכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן.

אם חיפשתם מאמרים בנושאים אחרים פנו לדפים הבאים:

המאמר שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן יענה על השאלות הבאות:

  1. כמה כסף צריך לשלם לעורך הדין ברכישת דירה חדשה מקבלן?
  2. איך אפשר לשלם פחות שכר טרחה?
  3. כמה צריך לשלם כדי להעביר בעלות בדירה חדשה?
  4. איך מחשבים את שכר הטרחה לעורך הדין?
  5. מה הוא שכר הטרחה המקובל לרכישת דירה חדשה מקבלן?

מאמר זה עוסק בשכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן.

אם חיפשתם מאמרים בנושאים אחרים פנו לדפים הבאים:

אמ;לק ארוך מדי; לא קראתי – תקציר המאמר :

בחישוב שכר הטרחה ברכישת דירה חדשה מקבלן יש להפריד את (א) שכר הטרחה שעל הרוכשים לשלם לעורך הדין של הקבלן עבור הרישום ואת (ב) שכר הטרחה שעל הרוכשים לשלם לעורך דינם עבור הייצוג המשפטי, תכנון המס, התאמת חוזה הרכישה, ההגנה המשפטית וכד'. תשלום עבור רישום הזכויות (תשלום לעורך הדין של קבלן):
  • 5,039 ₪ או 0.5% (חצי אחוז) ממחיר הדירה, לפי הנמוך מבניהם.
סכומים אלו אינם כוללים מע"מ. שכר טרחה עבור עורך הדין של הרוכשים (תשלום לעורך הדין שמייצג אתכם):
  • שכר טרחה לפי כללי לשכר עורכי הדין (התעריף המינימלי המומלץ)  – שכר טרחה מפוקח מטעם לשכת עורכי הדין הנועד להפחית את שכר הטרחה לטובת כלל הציבור. שכר הטרחה עומד על 1% עד לשווי דירה של 540,853 ₪ ו-0.75% על כל שווי דירה שמעבר ל540,853 ₪. בנוסף, יש להוסיף תשלום עבור שירותים נוספים: התעסקות עם משכנתא, רישום הערות אזהרה וכד'.
  • שכר טרחה לפי המקובל בשוק  – שכר טרחה הנע בין 0.5% ועד ל-2% ממחיר הדירה. שירותים אחרים יינתנו בתוספת תשלום/בחינם (תלוי בעורך הדין).
  • שכר טרחה להעברת בעלות באופן מקוון  – משרדי עורכי דין רבים ומובילים החלו לתת שירותי העברת דירה באופן מקוון ומציעים חסכון בזמן וחסכון בכסף, על ידי העברת תהליך קניית הדירה לאון-ליין (פרט למפגשים אותם לא ניתן לעשות בצורה מקוונת). שכר הטרחה זול יותר משכר הטרחה לפי המקובל וכולל הטבות נוספות (למשל, פריסה לתשלומים). מומלץ לאנשים עובדים.
סכומים אלו אינם כוללים מע"מ. בסוף המאמר צירפנו מחשבון שכר טרחה לקבלן ומחשבון שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן. במעמד החתימה על הסכם שכר הטרחה מול עורך הדין חשוב להבין במפורש מה ההסכם כולל: האם כולל תכנון מס? האם כולל הליכי השגה (ערעור) מול רשויות המס? האם כולל בדיקות תכנוניות מול מאגרים? וכד'. לצורך זה כדאי להכיר את ההליך "ממעוף הציפור" עוד לפני החתימה על הסכם הרכישה.

משרדנו עוסק בעסקאות רכישת דירה חדשה מקבלן ומעמיד לטובת לקוחות שלל אמצעי תקשורת מתקדמים. המשרד גובה שכר טרחה בהתאם למאמר הנ"ל ומאפשר פריסה של שכר הטרחה לתשלומים נוחים.

למידע והתקשרות בקשו שיחה חוזרת (או שלחו לנו וואטסאפ ).

המאמר שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן יענה על השאלות הבאות:

  1. כמה כסף צריך לשלם לעורך הדין ברכישת דירה חדשה מקבלן?
  2. איך אפשר לשלם פחות שכר טרחה?
  3. כמה צריך לשלם כדי להעביר בעלות בדירה חדשה?
  4. איך מחשבים את שכר הטרחה לעורך הדין?
  5. מה הוא שכר הטרחה המקובל לרכישת דירה חדשה מקבלן?
כותרות במאמר שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן:
    Add a header to begin generating the table of contents

    1. שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן (ייצוג הרוכשים) ​

    כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן הרוכשים נדרשים לשלם שכר טרחה לשני גופים שונים:

    שכר טרחה לעורך הדין של הקבלן

    • תשלום שכר טרחה רגיל, כמו כל רכישת דירה. מחושב באחוזים (%) ממחיר הדירה.
    • תשלום עבור רישום הבעלות אצל עורך הדין של הקבלן.
    חשוב לציין כי עורך הדין של הקבלן אינו  מייצג את הרוכשים, התשלום עבור שירות הרישום הוא תשלום עבור אגרת רישום בפן הטכני ואינו מייצג את האינטרס של הרוכשים בעסקה, ואפילו הפוך מכך. בחלק הזה נציג את שכר הטרחה עבור עורך הדין שמייצג את האינטרס שלכם בעסקה.

    יש שלושה מסלולים עיקריים לחשוב שכר הטרחה של עורך הדין שלכם:

    שכר טרחה לעורך הדין של הקונים ​

    • שכר טרחה מינימלי מומלץ (במשרדים בודדים).
    • שכר טרחה "מקובל".
    • שכר טרחה במסלול "און-ליין" (במשרדים בודדים).
    במאמר נסקור את כולם, אך חשוב לשאול את עורך הדין מבעוד מועד כיצד הוא נוהג.

    א. שכר טרחה מינימלי מומלץ בהתאם לחוק ​

    מחירון מינימלי מומלץ של לשכת עורכי הדין.

    בעבר קם קול זעקה שהתנגד לשכר הטרחה אותו נהגו עורכי הדין לגבות. אשר על כן לשכת עורכי הדין (הגוף שמפקח על עורכי הדין בישראל) חוקקה חוק בנושא: כללי לשכת עורכי הדין (התעריף המינימלי המומלץ), התש"ס – 2000, מורים על שכר טרחה לפי מחירון שמפרסמת ומעדכנת לשכת עורכי הדין. מחירון זה הוא מעין "מחיר מפוקח" לשירותי עריכת דין שונים, וביניהם גם שירותי רכישת דירה חדשה מקבלן. חשוב לדעת כי מחירון זה אינו חובה, אלא מגיע להדריך מה צריך להיות הסטנדרט כדי שעורכי דין לא יבקשו ככל העולה על רוחם עבור שירותים אלו (כמו מחירון רכב).

    שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן שגם אותו ניתן לשלם לפי השכר בחוק. שכר טרחת עורך דין מקרקעין יכול להיות משולם גם באמצעות שכר הטרחה המומלץ של לשכת עורכי הדין. מדובר בשכר טרחה עורך דין קניית דירה בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין, וכן שכר טרחה מכירת דירה שגובים עורכי הדין.

    על פי מחירון זה שכר הטרחה המינימלי המומלץ לרכישת דירה מקבלן עומד על:

    שכר טרחה לפי החוק​

    1. 1% מהשקל הראשון ועד ל-540,853 ₪.
    2. 0.75% על כל שקל שמעבר ל-540,853 ₪.

    0

    540,850₪

    סכומים אלו אינם כוללים מע"מ וכן תשלומי שכר טרחה לשירותים נוספים שגם הם נדרשים במהלך העברת הבעלות: רישום משכנתא (0.5% מסכום המש:כנתא), רישום הערת אזהרה להגנת על הרוכשים (638 ₪), ייעוץ מס (25% מהפחתת המס) וכד'.
    סעיף החיוב שכר הטרחה בשקלים הערות
    שכר טרחה מינימלי מומלץ מדגה ראשונה
    1% עד למחיר דירה של 540,853 ₪
    + מע"מ
    שכר טרחה מינימלי מומלץ מדגה שנייה
    0.75% ממחיר של 540,853 ₪ ועד למחיר הדירה המלא
    + מע"מ
    רישום משכנתא
    0.5% מסכום המשכנתא
    + מע"מ, לא פחות מ-864 ₪
    רישום הערת אזהרה להגנת הקונים
    638 ₪
    + מע"מ, להגנת התשלום של הקונים
    תכנון מס להפחתת מס הרכישה
    25% מסכום הפחתת מס הרכישה
    + מע"מ, רק במידת הצורך
    שירותים נוספים במידת הצורך
    -
    בהתאם לפעולה

    שכר הטרחה בחוק אינו מחייב את עורכי הדין העוסקים בדבר

    מטבע הדברים רוב משרדי עורכי הדין אינם מכבדים את מחירון שכר הטרחה המינימלי המומלץ, ואינם מאפשרים תשלום לפי מחירון זה. בין אם המחיר נמוך מידי עבורם, ובין אם מסיבה אחרת, זכותם שלא להסכים למחירון לשכת עורכי הדין. מחירון זה, למרות שהוא קבוע בחוק, אינו מחייב. לציבור הרוכשים כדאי לבדוק מבעוד מועד אם עורך הדין שלכם מאפשר תשלום במחירון הלשכה (מחירון מינימלי מומלץ). במשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה אנחנו מבינים שאנחנו חלק מלשכת עורכי הדין וחברים בה, ולכן מכבדים את מחירון זה ומאפשרים תשלום באמצעותו (למרות שאנחנו בהחלט לא מרוצים ממנו, אך זה מאמר לפעם אחרת). רק זכרו לבקש זאת בתחילת ההליך! 

    ב. שכר טרחת עורך דין מקובל בשוק ​

    מחיר קבוע וידעו מראש שכולל (כמעט) את כל השירותים הנדרשים.

    כפי שניתן לראות שכר הטרחה המינימלי המומלץ לפי לשכת עורכי הדין אינו עושה שכל. אמנם מדובר בשכר טרחה צנוע יחסית, אך אינו כולל הכל והלקוח נדרש להוסיף סכומים להליכים נוספים שהם בגדר חובה בתהליך רכישת הדירה. לפיכך המחירון של לשכת עורכי הדין אינו משמש בדרך כלל לחישוב שכר הטרחה. כדי להחליפו בשוק החופשי נקבע שכר טרחה "גלובלי" שדומה למחירון.

    שכר טרחה ממוצע

    שכר הטרחה עומד על 0.5% ועד ל-2%, תלוי במורכבות העסקה או וותק ומומחיות עורך הדין המטפל. לסכומים האלו יש לצרף מע"מ. ככלל, מדובר בשכר טרחה "גלובלי" שכולל את כל השירותים של מכירת הדירה אך פרט לייעוץ מס לקראת הרכישה (כפי שיוסבר בהמשך).

    דירה רשומה בטאבו
    עורך דין צעיר

    0.5%

    0.75%

    1%

    1.25%

    1.5%

    1.75%

    2%

    דירה רשומה בחברה משכנת
    עורך דין מנוסה

    גם תמחור זה אינו חסין מרודפי בצע. יצא לנו כבר להכיר מקרוב עוסקים אשר דרשו שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן נמוך בכמה עשרות ומאות שקלים בודדים, אך באמצע ההליך דרשו מהלקוחות להוסיף סכומים נוספים:

    זהירות: עורכי דין רודפי בצע יכולים לדרוש ממכם עוד כסף

    • שכר טרחה על התעסקות במסמכי המשכנתא.
    • שכר טרחה נוסף על ליווי ביום הכניסה לדירה.
    • שכר טרחה נוסך על ליווי ביום החתימה.
    • שכר טרחה נוסף עבור בדיקות רקע לקבלן.
    • שכר טרחה נוסף עבור ייעוץ ותכנון ממס.
    • סכומים נוספים בהתאם למקרה.

    היזהרו מרודפי בצע! לעורך דין לנדל"ן הגון שמכבד את עצמו יש מספיק לקוחות, והוא לא מחפש לעשות "מכה" מהרכישה שלכם. רשמנו על כל עוד במאמר שלנו על עורך דין רכישת דירה מקבלן ומה הוא צריך לתת במסגרת השירות.

    ג. שכר טרחה מוזל במסלול "און ליין" ​

    שירות שמותאם לאנשים עובדים.

    בהתאם לרוח התקופה וכדי להקל על ציבור רוכשי הדירות, משרדים מובילים (שיכולים להרשות לעצמם להקים מערך מקוון לטיפול בלקוחות) מקלים משמעותית על הלקוחות שלהם ומעבירים את מרבית הטיפול לפגישות מקוונות. במסלול זה פגישות שהיו צריכות להתקיים פנים מול פנים מתרחשות באון ליין (אפליקציית זום ) בשעות שנוחות ללקוח. רק פגישות הכרחיות (למשל, מועד החתימה על החוזה) נערכות פנים מול פנים.

    שכר טרחה מוזל לאנשים עובדים

    שכר הטרחה זהה לשכר הטרחה המקובל ועומד על 0.5%  ועד ל-2%. לסכומים אלו יש להוסיף מע"מ. במשרד שלנו החלטנו ללכת צעד קדימה לטובת לקוחותינו העובדים ולתת את המסלול  בפריסה נוחה לתשלומים. בנוסף, במעמד הפגישה המשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה מעניק ללקוחותיו ייעוץ מס לקראת הרכישה בחינם  במסגרת שכר הטרחה לרכישת הדירה – אנחנו יודעים שאתם עסוקים ונשמח להקל היכן שאפשר.
    דירה רשומה בטאבו
    עורך דין צעיר

    0.5%

    0.75%

    1%

    1.25%

    1.5%

    1.75%

    2%

    דירה רשומה בחברה משכנת
    עורך דין מנוסה
    אז מה יהיה שכר הטרחה שלי? המשיכו לקרוא.

    ד. מחשבון שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן לשירותכם

    המשרד מעמיד לטובת לקוחותיו מחשבון חישוב שכר טרחה. שימו לב כי יש להזין אחוז שכר טרחה (%) כדי לחשב את שכר הטרחה הסופי. יצוין כי אחוז זה עשוי להשתנות בהתאם לחוזה שכר הטרחה שיקבע בהסכם שכר הטרחה בין מוכר הדירה לעורך הדין.

    בנוסף, שכר הטרחה עשוי כאמור עשוי לכלול חיובים נוספים בהתאם לשירותים אותם צריך הלקוח.

    המחשבון אינו כולל את מס הרכישה אותו צריכים הרוכשים לשלם במעמד רכישת הדירה. תמצאו מידע נוסף על מס הרכישה והפטורים ממנו באתר. המשרד שלנו מעניק ללקוחות הרוכשים דירה חדשה מקבלן תכנון מס יצירתי להפחתת מיסים ללא תשלום נוסף  ובמסגרת שכר הטרחה לרכישת הדירה.

    שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן מושב אצלנו באמצעות מחשבון המיועד לכך

    2. תשלום לעורך הדין של הקבלן בהתאם לחוק ​

    בבניינים ובדירות חדשות הרישום ברשם המקרקעין (טאבו) אינו שלם, ונרשם רק כמה שנים לאחר שהדיירים נכנסים לדירה. לפיכך מרשם הבעלות בדירות אינו  מתבצע על ידי מדינת ישראל אלא על ידי עורך הדין של הקבלן. הליך זה נקרא גם רישום בעלות בחברה משכנת. לצורך רישום הבעלות בחברה המשכנת הרוכשים נדרשים לשלם אגרת רישום בדמות של שכר טרחה לעורך הדין של הקבלן. למרבה הצער סכום זה אינו כולל בסכום עבור הדירה.

    כמה משלמים? המשיכו לקרוא.

    א. על מה ולמה משלמים?

    בהתאם לחוק עלות עורך הדין של הקבלן שרושם את הבעלות אינה מהווה חלק ממחיר הרכישה  של הדירה. כולנו תקווה שמצב זה ישתנה והרוכשים לא ידרשו להוסיף עוד כספים מעבר למחיר הדירה, אך בינתיים זה המצב.

    עורך הדין של הקבלן לא מייצג אתכם בעסקה!

    שכר הטרחה כולל כאמור רק  את רישום הזכויות על שמכם במרשם של הקבלן. הקבלן מאחר במסירת הדירה? חוזה רכישת הדירה אינו חוקי? הדירה קטנה יותר ממה שהובטח? ישנם ליקויים חמורים בדירה? אתם יכולים להיות בטוחים שעורך הדין מטעם הקבלן ידאג ללקוח שלו, וללקוח שלו בלבד: הקבלן. עורך הדין מטעם הקבלן אינו מייצג את האינטרס שלכם בעסקה.

    ב. אז את מי הוא מייצג?

    חשוב לציין שעורך הדין מטעם הקבלן *אינו* מייצג את אינטרס הרוכשים בהסכם העברת הבעלות, והוא מייצג רק  את אינטרס הקבלן. מחובתו של עורך הדין של הקבלן להזכיר מפורשות לרוכשים כי אינו מייצג אותם ולכן עליהם לשכור עורך דין מטעמם.

    עסקה מול גוף גדול וחזק

    זאת ועוד, בניגוד לעסקה בין שני אנשים פרטיים בה יחסי הכוחות שווים (מבחינת הידע והכוח המשפטי), בעסקת רכישת דירה מקבלן לקבלן יש ידע רחב וסוללת עורכי דין מאחוריו. אתם צריכים עורך דין מיומן שידאג לאינטרס שלכם אל מול עורך הדין של הקבלן. במשרד שלנו אנחנו נוהגים לייצג גם קבלנים וגם רוכשי דירות ואנחנו מרשים לעצמנו לכתוב זאת בהתחייבות: שכר הטרחה לעורך הדין שלכם  שווה את זהעורך הדין מקרקעין מטעם הרוכשים מיצג אותם בנאמנות ובמקצועיות, ודאג לכך שהקבלן לא ינצל את לקוחותיו, זו חובתו המקצועית של עורך הדין.

    ג. הגבלת שכר הטרחה של עורך הדין של הקבלן

    להבדיל משכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן, שכר טרחת עורך הדין של  הקבלן קבוע בחוק. מדובר בסכום הנמוך  מבין שתי האופציות הבאות:

    שכר הטרחה של הקבלן קבוע בחוק

    • 0.5% (חצי אחוז) ממחיר הדירה + מע"מ.
    • 5,039 ₪ + מע"מ.

    כאמור, עורך הדין של הקבלן חייב לגבות לפי הנמוך (זאת אם לא מדובר בדירות יוקרה). מדובר בשכר טרחה לצורך הרישום בלבד ועורך הדין של הקבלן אינו  מייצג את הרוכשים. קרו לנו כבר מקרים בהם עורך הדין של הקבלן "שכח" ששכר הטרחה שלו מוגבל בחוק: בקשו מעורך הדין שלכם להזכיר לו.

    ד. מחשבון שכר טרחה לעורך הדין של הקבלן לשירותכם

    המשרד שלנו שכר מתכנתים כדי לבנות ללקוחותיו שלל מחשבונים שימושיים. אמנם שכר טרחת עורך הדין של הקבלן אינו מורכב לחישוב, אך הוא חשוב מאוד שכן הקבלן נוטה "לשכוח" ששכר הטרחה הוא הנמוך  מבין שני הסכומים כאמור (כפי שמפורט בפסקה הקודמת), והכל כפי שיפורט במחשבון.

    מצורף מחשבון חישוב שכר טרחה של עורך הדין של הקבלן ברכישת דירה חדשה מקבלן.

    בחישוב שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן צריך להפריד בין 2 סוגי שכר טרחה. יצרנו מחשבון בשביל זה.

    3. למה עורכי דין לא מפרסמים שכר טרחה? ​

    בהמשך לחוקים השנויים במחלוקת של לשכת עורכי הדין, ישנם חוקים נוספים הנוגעים לפרסום שכר הטרחה באינטרנט. ניסיתם פעם לבדוק לגבי שכר טרחת עורך דין ולא הצלחתם? יש לכך סיבה. לשכת עורכי הדין אוסרת על פרסום שכר הטרחה ברבים.

    בהתאם לכללים, עורך הדין נדרש למסור ללקוח אישית ובפרטי את שכר הטרחה, וזאת לאחר פנייה אישית של הלקוח לעורך הדין.

    מחיר בפרטי?

    שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן צריך להינתן רק בצורה אישית ובפניה של הלקוח, וזאת בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין

    מוכר לכם?

    א. שכר הטרחה במשרדנו וטבלאות שכר טרחה לשימושכם ​

    כפי שציינו אסור לנו לפרסם את שכר הטרחה שלנו, ורק נזכיר שאינו שונה בשכר הטרחה המקובל בשוק. לקוחותינו מוזמנים ליצור קשר באמצעי התקשורת השונים ולקבל מידע מלא: המסנג'ר של פייסבוק  , וואטאפ , אימייל: Maor@maor-law.co.il, ובטלפון: 058-618-4433.

    שכר הטרחה לפי מסלולים כפי שהרחבנו עליו במאמר:
    מסלול החיוב שכר הטרחה (%) יש להוסיף מע"מ? הערות במשרד שלנו
    תעריף מינימלי מומלץ (לשכת עורכי הדין)
    1% עד ל-540,853 ₪ 0.75% לאחר מכן
    כן

    שכר הטרחה אינו כולל שירותים נוספים בתשלום (תכנון מס, מסמכי משכנתא וכד')

    במשרד שלנו שכר הטרחה כולל שירותים אלו (תכנון מס, משכנתא וכד') בחינם במסגרת שכר הטרחה
    שכר טרחה מקובל ממוצע בענף הנדל"ן
    0.5% ועד 2%
    כן
    שירותים נלווים בתשלום/ללא תשלום בהתאם לעורך הדין
    במשרד שלנו השירותים הנלווים ניתנים ללא תוספת תשלום
    מסלול "און-ליין" במשרדים נבחרים
    0.5% ועד 2%
    כן
    מסלול פגישות מקוון לאנשים עובדים. לא קיים בכל המשרדים
    במשרד שלנו: בפריסה נוחה לתשלומים
    שכר טרחה לעורך הדין של הקבלן
    5,039 ₪ או 0.5%, לפני הנמוך
    כן
    לעורך הדין של הקבלן
    בהתאם לחוק המשרד לא יכול לייצג קבלנים ורוכשים באותה העסקה

    ב. ייצוג שאינו ייצוג ​

    שכר טרחת עורך דין קניית דירה מקבלן אמנם דומה בין המשרדים, אך היקף השירות עשוי להשתנות משמעותית בין משרד למשרד. חשוב לוודא עם עורך הדין המייצג מה השירות כולל והאם השכר מהווה שכר "גלובאלי". בהקשר הזה יש להזכיר את עניין תכנון המס:

    תכנון מס יצירתי בחלק מהעסקה שלכם

    תכנון מס יצירתי יכול להוזיל משמעותית את עלויות מס הרכישה של הרוכשים (שיכול להגיע עד ל-10% מס רכישה), ובכך להשאיר לכם עוד כסף לרהיטים. עניין זה חשוב על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במס רכישה בדירה ראשונה. ברם, עורכי דין רבים נמנעים "להתעסק" עם ענייני מיסים בשל מורכבות התחום (אף אחד לא אוהב מס), ובמעמד הרכישה הם עלולים לחייב את הרוכשים לשכור לעצמם יועץ מס חיצוני. גרוע מכך, יש עורכי דין רבים שכלל לא מבצעים תכנון מס עבור לקוחותיהם וגורמים להם לשלם מס מקסימלי. לפיכך, חשוב מאוד לבדוק האם תכנון מס כלול בשכר הטרחה לקניית דירה מקבלן, ולעשות זאת מבעוד מועד.

    המשרד שלנו מאמין בשירות "מקצה לקצה" ומעסיק רק עורכי דין בעלי השכלה כלכלית רחבה לצורך תכנון מס יצירתי ומיטבי לטובת לקוחותיו. שירות זה ניתן בחינם וללא תוספת תשלום במסגרת שכר הטרחה לרכישת הדירה. השירות ניתן בשיחה נפרדת ויעודית לכך במעמד הלקוח.

    ייצוג ששווה זהב

    במקרה בו ייצגנו רוכשי  דירת 4 חדרים חדשה מקבלן בתל אביב, עורכי הדין של הקבלן חישבו מס רכישה דירה לקונים (לפני שייצגנו את הקונים). לפי החישוב של עורך הדין של הקבלן הרוכשים נדרשו לשלם מס רכישה בסך של 139,200 .

    לאחר תכנון מס נכון הצלחנו להגדיר את הדירה כדירה "יחידה", ולתת ללקוחות שלנו פטור ממס רכישה, וכך הרוכשים שילמו₪ מס רכישה. כדאי!

    וודאו מראש ששכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן שלכם כולל תכנון מס יצירתי

    זכרו – עורך הדין של הקבלן לא מייצג אתכם, ולא מעניין אותו כמה מס רכישה תשלמו. מצאו עורך דין רכישת דירה שאכפת לו. בעוד שכל עטורך דין יכול לחשב לכם את מס הרכישה לתשלום (יש מחשבון בשביל זה, קראו במאמר שלנו על חישוב מס רכישה), עורך דין מעולה יכול להפחית  לכם את מס הרכישה לתשלום ואף להתאים לכם פטור מלא ממס הרכישה. זה מה שאנחנו עושים כאן.

    ג. תחילת הליך רכישת הדירה ​

    מיד עם החתימה על חוזה שכר הטרחה יחתום הלקוח גם על ייפוי כוח משפטי. עם ייפוי כוח זה עורך הדין יכול להתחיל ולקדם את העסקה ואת האינטרס של לקוחותיו. הצעד הראשון הוא פניה לעורכי הדין של הקבלן כדי להודיע לו כי יש מי שדואג לאינטרס הרוכש. רשמנו לכם מאמר נפרד על הליך רכישת דירה מקבלן צעד אחר צעד, כדאי לקרוא!

    תשלום שכר הטרחה מתבצע בדרך כלל עם החתימה על חוזה רכישת הדירה (במעמד הקבלן), אך ניתן כמובן לקבוע כל מועד אחר. במסלול האון ליין ניתן כאמור גם לפרוס לתשלומים נוחים  עוד במעמד ההתקשרות עם עורך הדין.

    סיכום מאמר שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן ויכולת הרוכשים להפחית את שכר הטרחה

    4. לסיכום – שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן

    לסיכום, עברנו על שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן ועשינו הפרדה בין אגרת רישום (לעורך הדין של הקבלן) לבין שכר הטרחה של עורך הדין מטעם הרוכשים. בנוסף ציינו למה חשוב לשים לב בחוזה שכר הטרחה מול עורך הדין ואיך ייעוץ מס הוא הכרחי כאשר רוכשים נכס חדש.

    למשרדנו ניסיון עשיר בתכנון מס ועסקאות רכישת דירה חדשה מקבלן. המשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה מבקש להפחית את החבות במס ככל הניתן וזאת כדי להשאיר יותר כסף בכיס לקוחותיו. שירות זה נעשה באמצעות שיחה אישית שמטרתה היא הפחתת המס במועד רכישת הדירה החדשה. השירות ניתן במשרד שלנו בחינם כחלק משכר הטרחה להסכם הרכישה. אנו מציעים מגוון דרכי התקשרות ופריסה נוחה של שכר הטרחה.

    לדף יצירת קשר (או לוואטסאפ ).

    ייתרונות המשרד שלנו אל מול המתחרים. מאור משרד עורכי דין בית ומשפחה.