בית > שכר טרחה חוזה דירה > שכר טרחה מכירת דירה

שכר טרחה מכירת דירה

כמה יבקש עורך הדין כשכר טרחה מכירת דירה?

במאמר זה נציג מה שכר טרחת עורך דין במכירת דירה יד שניה בהתאם למקובל, בהתאם למחירון לשכת עורכי הדין (שכר טרחה מינימלי מומלץ) וכן נתייחס לשכר הטרחה אותו אנחנו גובים. מדובר בשכר הטרחה שמוכר הדירה משלם לעורך הדין שמייצג אותו בעסקת מכירת הדירה (יד שנייה).

כותב המאמר הוא עורך דין למקרקעין ועסקאות נדל"ן המתמחה בעסקאות מכירת דירה יד שנייה, עתיר ניסיון, "חי" את השוק ומכיר את המחירים גם לעניין שכר הטרחה. בסוף המאמר צורף קישור למחשבון חישוב שכר טרחה.

המאמר שלפניכם מתחיל באמ;לק ארוך מדי; לא קראתי – תקציר המאמר . לאחר מכן המאמר מחולק לכותרות ותתי כותרות, תמונות, טבלאות, ניווט נוח, תרשימים וסליידרים, והכול כדי שיהיה לכם נוח לקרוא. כדאי לקרוא עד הסוף, המאמר מכיל מידע וערך שאין בשום מקום אחר. קצת סבלנות ונענה על כל השאלות שלכם 🙂
עורך דין מאור גרצנשטיין מסביר על שכר טרחה מכירת דירה
מאור גרצנשטיין, עורך דין

מאמר זה עוסק בשכר טרחה מכירת דירה.

אם חיפשתם מאמרים בנושאים אחרים פנו לדפים הבאים:

המאמר שכר טרחה מכירת דירה יענה על השאלות הבאות:

  1. האם יש מחירון שכר טרחה מכירת דירה?
  2. איך אפשר להפחית את שכר הטרחה?
  3. כבר שכר טרחה אתם גובים במכירת דירה?
  4. מה שכר הטרחה המומלץ במכירת דירה?
  5. יש אפשרות להעביר בעלות בדירה באופן מקוון?

מאמר זה עוסק בשכר טרחה מכירת דירה.

אם חיפשתם מאמרים בנושאים אחרים פנו לדפים הבאים:

אמ;לק ארוך מדי; לא קראתי – תקציר המאמר :

שכר טרחה עורך דין מכירת דירה עוסק בתשלום עבור שירותי עורך דין המנהל את העסקה לטובת מוכר הדירה. עורכי דין נוהגים לגבות שכר טרחה מכירת דירה ביחס (באחוז מסוים %) בהתאם לשווי הדירה. מטבע הדברים שכר הטרחה תלוי בשווי הדירה, במיקום הדירה, בניסיון וכד'. שכר הטרחה המקובל במכירת דירה יד שנייה (מאדם פרטי) תלוי גם בבחירת המסלול על ידי הלקוח:
  • שכר טרחה לפי כללי לשכר עורכי הדין (התעריף המינימלי המומלץ)  – לשכת עורכי הדין פרסמה מחירון שכר טרחה מופחת שנועד לפקח על מחירי שכר הטרחה לטובת ציבור מוכרי הדירות. שכר הטרחה מכירת דירה עומד שם על 1% עד לשווי דירה של 540,853 ₪ ו-0.75% על כל שווי דירה שמעבר ל540,853 ₪. בנוסף ציינה הלשכה כי יש להוסיף תשלום עבור שירותים נוספים: התעסקות עם משכנתא, רישום הערות אזהרה וכד'. לא כל המשרדים מאפשרים תשלום במסלול זה!
  • שכר טרחה לפי המקובל בשוק  – שכר הטרחה למכירת דירה בשוק החופשי נע בין 0.5% ועד ל-2% ממחיר הדירה. שירותים נוספים ניתנים בתשלום או בחינם בהתאם לעורך הדין.
  • שכר טרחה למכירת דירה באופן מקוון  – לאחרונה חלק ממשרדי עורכי דין (אלו היכולים להרשות לעצמם) מאפשרים ללקוחותיהם חסכון בזמן ובכסף, על ידי העברת תהליך מכירת הדירה לאון-ליין (ככל האפשר). שכר הטרחה דומה לשכר הטרחה לפי המקובל אך הוא כולל הטבות נוספות (למשל, פריסה לתשלומים וכן כל ההטבות של עבודה בצורה מקוונת). אפשרי רק במשרדים בודדים!
  • שכר טרחה מוזל לייצוג שני הצדדים בעסקת מקרקעין  – החוק מאפשר לעורך דין אחד לייצג את המוכרים והקונים ביחד, בחלק מהמקרים. מטבע הדברים הייצוג בצורה הנ"ל מהיר, יעיל וזול יותר. שכר הטרחה יעמוד על 0.5% ועד ל-1% (למשרדים המאפשרים זאת).
המחירים אינם כוללים מע"מ. לא יודעים מה משתלם יותר? בסוף המאמר תמצאו מחשבון לחישוב שכר הטרחה בהתאם למסלולים. התייחסנו במאמר גם לשכר הטרחה אותו גובה המשרד שלנו. אמנם שכר טרחה מכירת דירה קבוע (יחסית) בין עורכי הדין – אך היקף השירותים משתנה מאוד. חשוב לשים לב מה הסכם שכר הטרחה כולל והאם ישנו מענה לכל השירותים הנדרשים לצורך מכירת הדירה. אל תחתמו עם עורך דין שמבקש ממכם "תוספות" לאורך הדרך.

המשרד שלנו עוסק בעסקאות מכירת דירה יד שנייה ומעמיד לטובת לקוחות שלל אמצעי תקשורת מתקדמים. המשרד מעניק שירותים רבים ונלווים להסכם העברת הבעלות בדירה, לרבות ייעוץ ותכנון לתשלום מס שבח מינימלי, בחינם במסגרת שכר הטרחה (כפי שיפורט במאמר).

למידע והתקשרות בקשו שיחה חוזרת (או שלחו לנו וואטסאפ ).

המאמר שכר טרחה מכירת דירה יענה על השאלות הבאות:

  1. האם יש מחירון שכר טרחה מכירת דירה?
  2. איך אפשר להפחית את שכר הטרחה?
  3. כבר שכר טרחה אתם גובים במכירת דירה?
  4. מה שכר הטרחה המומלץ במכירת דירה?
  5. יש אפשרות להעביר בעלות בדירה באופן מקוון?
כותרות במאמר שכר טרחה מכירת דירה:
    Add a header to begin generating the table of contents

    1. אחוז ממחיר הדירה כשכר טרחה מכירת דירה ​

    שכר טרחה עורך דין מכירת דירה הוא תשלום עבור שירותי ניהול העסקה (מבחינה משפטית) וייצוג האינטרס של מוכר הדירה בעסקה. מדובר בעסקאות מורכבות, ומומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי ומיומן שידע לנהל את העסקה עבורכם וללא "הפתעות" בדרך. שכר הטרחה נקבע באחוזים % בהתאם למחיר הדירה הנמכרת.

    כמה אחוזים? המשיכו לקרוא.

    א. שכר טרחה מינימלי מומלץ

    שכר טרחה שקבוע בחוק!

    בעבר עורכי הדין "התפרעו" עם שכר הטרחה שדרשו ולפיכך לשכת עורכי הדין פרסמה (בחוק) מחירון מינימלי מומלץ למכירת דירה, הנוגע גם לשכר הטרחה אותו ראוי כי עורך הדין ייגבה. שכר הטרחה בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין (התעריף המינימלי המומלץ), התש"ס – 2000 הוא:

    שכר טרחת עורך דין רכישת דירה מקבלן שגם אותו ניתן לשלם לפי השכר בחוק. שכר טרחת עורך דין מקרקעין יכול להיות משולם גם באמצעות שכר הטרחה המומלץ של לשכת עורכי הדין. מדובר בשכר טרחה עורך דין קניית דירה בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין, וכן שכר טרחה מכירת דירה שגובים עורכי הדין.

    שכר טרחה בהתאם לחוק

    • לדירות שנמכרות במחיר של עד 540,853 ₪: 1% ממחיר המכירה.
    • לדירות שנמכרות במחיר גבוה מ-540,853 ₪:
    1. 1% מהשקל הראשון ועד ל-540,853 ₪.
    2. 0.75% על כל שקל שמעבר ל-540,853 ₪.
    סכומים אלו אינם כוללים מע"מ.
    בנוסף, לשכת עורכי הדין בחרה להתייחס בנפרד  לפעולות שונות במכירת הדירה ואשר דורשות שכר טרחה נוסף. כך למשל המוכרים ישלמו סכומים נוספים על ייעוץ מס (25% לערך ממחיר הפחתת המס), החזקת חשבון נאמנות (1% מסכום הנאמנות), מחיקת רישום משכנתא (912 ₪) וכד'. יאמר במאמר מוסגר כי לא ברור מדוע בחרה לשכת עורכי הדין להפריד סכומים אלו משכר הטרחה, שכן פעולות אלו הן פעולות חובה במסגרת הליך מכירת הדירה.

    0

    540,850₪

    סעיף החיוב שכר הטרחה בשקלים הערות
    שכר טרחה מינימלי מומלץ מדגה ראשונה
    1% עד למחיר דירה של 540,853 ₪
    + מע"מ
    שכר טרחה מינימלי מומלץ מדגה שנייה
    0.75% ממחיר של 540,853 ₪ ועד למחיר הדירה המלא
    + מע"מ
    ביטול משכנתא
    912 ₪
    + מע"מ, רק אם יש משכנתא
    פתיחת חשבון נאמנות
    1% מסכום הנאמנות
    + מע"מ, במידת הצורך
    תכנון מס להפחתת מס השבח
    25% מסכום הפחתת מס השבח
    + מע"מ, רק במידת הצורך
    שירותים נוספים במידת הצורך
    -
    בהתאם לפעולה

    שכר טרחה בחוק שאינו מחייב את עורכי הדין

    אמנם מחירון שכר טרחה זה קבוע בחוק, אך אינו מחייב את ציבור עורכי הדין (מחירון מינימלי מומלץ). ואכן, בבדיקה מהירה תגלו שרוב עורכי הדין אינם מאפשרים תשלום בהתאם למחירון קבוע זה, והם ידרשו ממכם כספים נוספים. במשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה אנחנו מבינים שאנחנו כפופים ללשכת עורכי הדין ולכן (ככלל) אנחנו מאפשרים תשלום לפי מחירון זה (בהתאם לדרישת הלקוח, שצריך לדרוש זאת מפורשות).

    ב. שכר טרחה מכירת דירה מקובל בשוק

    שכר טרחה "פיקס"!

    מאחר ולשכת עורכי הדין בחרה להפריד את שכר הטרחה לכמה חלקים מה שיצר בלבול רב בקרב הלקוחות, הלקוחות (מוכרי דירה) ביקשו לקבל שכר טרחה  "פיקס" אחד (ובצדק!). אשר על כן שכר הטרחה המינימלי המומלץ אינו נפוץ, ורוב המשרדים אינם מאפשרים תשלום באמצעותו. במקומו גביית השכר הטרחה נעשית בדרך כלל לפי "המקובל".

    שכר טרחה ממוצע של עורכי הדין למכירת דירה

    מה הוא "המקובל"? שכר טרחת מכירת דירה בקרב העוסקים במקצוע כולל בתוכו (בדרך כלל) יותר פעולות שתתבקשו לשלם עליהם בנפרד בהתאם למחירון לשכת עורכי הדין, אך אינו כולל ייעוץ מס. שכר הטרחה עומד על 0.5%  לעורך דין מתחיל ועסקאות פשוטות יחסית ועד ל-2% לעסקאות מורכבות יחסית. סכומים אלו אינם כוללים מע"מ. 

    דירה רשומה בטאבו
    עורך דין צעיר

    0.5%

    0.75%

    1%

    1.25%

    1.5%

    1.75%

    2%

    דירה רשומה בחברה משכנת
    עורך דין מנוסה

    ג. שכר טרחה מוזל במסלול "און ליין" ​

    מסלול זה מומלץ לאנשים עובדים!

    בזמן האחרון (ובייחוד לאור התקופה האחרונה) משרדי עורכי דין גדולים (וכאלו היכולים להרשות לעצמם) החלו להקים מערך עבודה מרחוק לטובת הלקוחות. בצורה הזו הרוב המוחלט של הפגישות מתרחשות באופן מקוון (בזום ) ורק פגישות הכרחיות מתרחשות פנים מול פנים (למשל, פגישת החתימה על חוזה המכירה במעמד הרוכשים ועורך דינם).

    שכר טרחה במסלול מיוחד למכירת דירה במקוון

    הפגישות המקוונות נערכות "אחד על אחד" עם עורך הדין בשעה שנוחה לכם, ובפגישות ננסח את החוזה לפי העדפותיכם האישית (למשל בכל הקשור לפריסת תשלומי הדירה) וכן נעבור אתכם על תכנוני מס אפשריים להוזלת המס בעסקה. שכר הטרחה עומד על 0.5%  לעסקאות פשוטות יחסית ועד ל-2% לעסקה מורכבת יחסית, בדומה למסלול הרגיל,  רק עם כל היתרונות של און ליין.

    לסכומים אלו יש להוסיף מע"מ.

    דירה רשומה בטאבו
    עורך דין צעיר

    0.5%

    0.75%

    1%

    1.25%

    1.5%

    1.75%

    2%

    דירה רשומה בחברה משכנת
    עורך דין מנוסה

    במשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה ראינו את הביקוש הגבוה למסלול זה והחלטנו לתת אותו ללקוחותינו בפריסה נוחה לתשלומים.

    ד. שכר טרחה מכירת דירה בייצוג משותף

    מסלול מוזל לזכאים.

    בחריג מהחוק שאוסר ייצוג שני צדדים להסכם אחד, החוק מאפשר במקרים מסוימים לעורך דין אחד לייצג את המוכר ואת הקונה ביחד בעסקת העברת בעלות. המקרים המתאימים הם בין השאר כאשר הצדדים ביחסים טובים אחד עם השני ואין חשש ממשי להבדלי מעמדות וכוח משפטי בין הצדדים (כמו בעסקאות רכישה מקבלן למשל).לפיכך מסלול זה אינו מתאים לכולם ויש להתייעץ עם עורך דין על כך.

    שכר טרחה עם הנחה

    שכר הטרחה במסלול זה עומד על 0.5% ועד ל-1% (עד 50% הנחה), כאשר אין הבדל גדול בין סוגי העסקאות או וותק עורך הדין. לסכומים אלו יש להוסיף מע"מ. מסלול שכר טרחה זה אינו מתאים לכולם ולכן בחרנו שלא לפרט עליו בהרחבה ולהכין לכם מאמר נפרד על ייצוג שני הצדדים בעסקת מקרקעין בהעברת בעלות דירה.

    נשמע מורכב? הכנו מחשבון בהמשך.
    יש כמה מסלולים לגביית שכר טרחה מכירת דירה, וצריך לוודא איך עובד עורך הדין שלכם

    2. הסכם שכר הטרחה ​

    בדרך כלל חותמים על הסכם שכר הטרחה במשרדו של עורך הדין או בצורה מקוונת (במשרדים בהם יש מסלול און ליין). כבר כעת חשוב לציין כי בעוד ששכר הטרחה דומה מעורך דין אחד לחברו, היקף השירותים הניתנים משתנים מאוד. ויכול להיות שעורך דין לא הגון ידרוש ממכם תשלומים נוספים תוך התקדמות הליך מכירת הדירה. לצערנו כבר נתקלנו במקרים בהם עורך הדין ביקש עוד כספים בהמשך הדרך:

    מקרים בהם עורך הדין עלול לדרוש ממכם סכומים נוספים לתשלום​

    • שכר טרחה נוסף עבור מחיקת המשכנתא של המוכרים.
    • שכר טרחה נוסף אם הקונים צריכים משכנתא.
    • שכר טרחה נוסף לבדיקות רקע של הקונים.
    • שכר טרחה נוסף לבחינת נטל המס ותקשורת עם העירייה.
    • שכר טרחה נוסף להפחתת מס השבח וכן התאמת פטור ממס השבח.

    במשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה אנו מאמינים בשירות "מקצה לקצה" ולכן מעניקים מגוון שירותים נלווים בחינם וללא תוספת תשלום במסגרת שכר הטרחה למכירת דירה (גם אם מדובר בשכר טרחה מינימלי מומלץ). אנחנו לא אוהבים שמפתיעים אותנו – ולכן גם אנחנו לא נפתיע אתכם בדרכנו המשותפת.  

    מה יהיה שכר הטרחה בדירה שלכם? שאלו אותנו.

    א. מועד לתשלום ​

    מקובל לשלם לעורך הדין בשיא עסקת המכירה: מעמד החתימה על הסכם מכירת הדירה. כמובן שמועד זה ניתן לשינוי בהתאם לבקשת הלקוח. במסלול און ליין כאמור שכר הטרחה ישולם באופן מקוון ותינתן אפשרות לפריסה נוחה לתשלומים. בנוסף לכך אנחנו נוהגים להתאים את שכר הטרחה שלנו למועדי התשלום שלכם לפי חוזה המכר (כדי לא להעמיס עליכם המון תשלומים בחודש אחד). אתם מוזמנים לקרוא עוד על לוח התשלומים המקובל במכירת דירה כדי להבין את הפריסה.

    ב. ייעוץ מס לתכנון מס יצירתי ​

    לדעת המשרד שלנו עורך דין טוב חייב  לתכנן מס לטובת לקוחותיו, ועורך דין מעולה  למקרקעין נותן שירות זה בחינם  במסגרת שכר הטרחה למכירת דירה. תכנון מס הוא סדרת פעולות משפטיות (הלקוחות מתחום המיסים והכלכלה) שמטרתן היא הפחתת מס השבח אותו ידרשו לשלם המוכרים. פעולות אלו יכולות להיות התאמת פטור מסוים (דירה יחידה למשל), העברת דירה במתנה לקרוב משפחה, וכן פעולות נוספות. מס השבח יכול להגיע עד ל-25% מהשבח במכירה וחשוב לעשות הכול כדי להפחיתו!

    הפחתת מס השבח חוסכת לכם כסף

    במקרה בו ייצגנו רוכשי  דירת 5 חדרים בירושלים, עורך הדין של המוכרים  דיווח על מכירת הדירה של לקוחו בהתאם "למרובה דירות" מה שהוביל לחיובי מס שבח בסך של 375,000 .

    לנו זה נראה מוזר (שכן ככל שידענו, לא היו דירות מגורים נוספות למוכרים, אלא שטח אדמה בלבד), ולכן ביקשו לבצע תכנון מס גם למוכרים ובמקום עורך דינם  (עשינו ג'סטה). לאחר תכנון מס נכון הצלחנו להגדיר את הדירה כדירת מגורים "יחידה מזכה" מה שהוביל לפטור ממס שבח עבור המוכרים (0 ₪ מס)!

    זכרו – ברוב המקרים הצדדים לעסקה לא מבינים (ולא צריכים להבין) במיסוי מקרקעין והם מקבלים את נטל המס שאומר להם עורך הדין "כגזירה משמיים". חשוב לבדוק בעצמכם את נטל המס (יש מחשבונים באתר) וחשוב מכך, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין שנותן ייעוץ מס (וכדאי שהוא יעשה את זה בחינם).

    ייעוץ מס מיטיבי דורש השכלה כלכלית רחבה אשר לא תמיד בנמצא. אנחנו מבינים כי בחלק גדול מהמקרים דירה נמכרת כדי לקנות אחרת, וכל שקל חשוב במקרה זה. לכן המשרד שלנו מעניק ללקוחותיו שירותי ייעוץ מס בחינם במסגרת שכר הטרחה למכירת הדירה. הכול כדי להשאיר לכם עוד כסף מהמכירה.
    עורך דין מכירת דירה טוב מפחית לכם את מס השבח, רק וודאו שזה במסגרת שכר טרחה מכירת דירה שהוא גובה

    ג. מחשבון שכר טרחה מכירת דירה לשירותכם

    כאמור, שכר הטרחה מחושב באחוזים (%) לפי מחיר הדירה ובהתאם למסלול הנבחר. במסלולים השונים ייתכנו כאמור עלויות נוספות במידת הצורך (ובמיוחד במחירון של לשכת עורכי הדין).

    לא נוח לחשב אחוזים ולכן הכנו ללקוחותינו מחשבון שכר טרחה מכירת דירה. יאמר מפורשות ששכר הטרחה המוזן במחשבון נובע מהזנה ידנית של אחוז (%) שכר הטרחה, והחישוב הסופי עשוי להשתנות ממקרה למקרה בהתאם לשכר הטרחה שיקבעו הצדדים. אין להסתמך על מחשבון זה בקביעת שכר הטרחה בפועל.

    אבל מה שכר הטרחה שלכם? קראו בהמשך.

    צירפנו לכם באתר מספר מחשבונים לחישוב שכר טרחה מכירת דירה

    3. פרסום שכר הטרחה באינטרנט ​

    לא הצלחתם למצוא מידע רב על שכר טרחה מכירת דירה? יש לכך סיבה. לשכת עורכי הדין אוסרת על עורכי דין לפרסם את שכר הטרחה שגובה משרדם ומחייבת את הלקוח מוכר הדירה לפנות בצורה ישירה לעורך הדין  כדי לקבל את שכר הטרחה עבור השירות (גם אנחנו לא יודעים למה?).

    :
    • מחיר?
    • בפרטי.

    מחיר בפרטי?

    שכר טרחה מכירת דירה מסווג וניתן לבקש אותו רק ישירות מעורך הדין שלכם

    מוכר לכם?

    א. שכר טרחה במשרדנו וטבלאות מתאימות

    כפי שציינו לשכת עורכי הדין אוסרת עלינו לפרסם באינטרנט את שכר הטרחה במכירת דירה אותו אנו גובים. מצטערים. אתם יותר ממוזמנים לקבל מידע מלא ונוסף על שכר הטרחה שלנו באמצעי התקשורת השונים אשר מעמיד המשרד שלנו לטובת לקוחותיו – המסנג'ר של פייסבוק  , וואטאפ , אימייל: Maor@maor-law.co.il, ובטלפון: 058-618-4433. עם זאת, נציין כבר עכשיו ששכר הטרחה שלנו לא שונה משכר הטרחה המקובל כפי שציינו במאמר:
    מסלול החיוב שכר הטרחה (%) יש להוסיף מע"מ? הערות במשרד שלנו
    תעריף מינימלי מומלץ (לשכת עורכי הדין)
    1% עד ל-540,853 ₪ 0.75% לאחר מכן
    כן

    שכר הטרחה אינו כולל שירותים נוספים בתשלום (תכנון מס, מסמכי משכנתא וכד')

    במשרד שלנו שכר הטרחה כולל שירותים אלו (תכנון מס, משכנתא וכד') בחינם במסגרת שכר הטרחה
    שכר טרחה מקובל ממוצע בענף הנדל"ן
    0.5% ועד 2%
    כן
    שירותים נלווים בתשלום/ללא תשלום בהתאם לעורך הדין
    במשרד שלנו השירותים הנלווים ניתנים ללא תוספת תשלום
    מסלול "און-ליין" במשרדים נבחרים
    0.5% ועד 2%
    כן
    מסלול פגישות מקוון לאנשים עובדים. לא קיים בכל המשרדים
    במשרד שלנו: בפריסה נוחה לתשלומים
    ייצוג משותף מוזל בהתאם לחוק
    0.5% ועד 1%
    כן
    מסלול מוזל לייצוג הרוכשים והמוכרים ביחד. אפשרי רק בהתאם לחוק ולא בכל המקרים
    רק במידת האפשר ובתיאום עם עורך הדין

    ב. היזהרו: שכר טרחה חסר שאינו כולל דבר

    לצערנו קבלנו המון דיווחים על עורכי דין הנוהגים "להפתיע" את לקוחותיהם. לטענתם שכר הטרחה כולל רק את ניסוח חוזה מכירת הדירה וחתימה עליו, וכל שירות נוסף כרוך בתשלום. דבר זה אינו מתקבל על הדעת. יכול והמוכרים זקוקים ללוח תשלומים המתאים לדירה החדשה שרכשו (או שמתכוונים לרכוש); יכול והמוכרים זקוקים לעזרה בפיקוח על התשלומים המתקבלים מהקוניםיכול שתכנון מס עשוי להפחית משמעותית את מס השבח אותו צריכים המוכרים לשלם וכו' וכו'. 

    חייב לקבל תכנון מס במסגרת השירות

    לאחרונה הגיע אלינו לקוח שהיה בבעלותו דירה בתל אביב בשווי של 3,500,000 ₪, וכן דירה באופקים בשווי של 1,500,000 ₪. הלקוח תכנן למכור את שתי הדירות ולרדת מהארץ.

    הלקוח הגיע אלינו לאחר מצא רוכש לדירתו בתל אביב, וביקש שנייצג בעסקה בתל אביב וכן בעסקה הבאה (באופקים) לכשימצא רוכש לדירה באופקים. תכנון המס הראשוני (ללא יעוץ) היה כדלקמן:

    1. מכירת הדירה בתל אביב בחישוב מקל לדירת מגורים מזכה.
    2. מכירת הדירה באופקים בפטור ממס שבח דירה יחידה.

    בצורה הזו מס השבח (מס על מכירת דירה) צפוי היה להיות 180 אלף ₪ (פחות או יותר). תכנון זה שגוי ביסודו – בצורה הזו הלקוח "שורף" את הפטור על הדירה הזולה ומשלם מס על הדירה היקרה. לאחר שבנינו תכנון מס יחדיו (בחינם במסגרת השירות שלנו), סדר המכירה היה כדלקמן:

    1. מכירת הדירה באופקים בחישוב מקל לדירת מגורים מזכה.
    2. מכירת הדירה בתל אביב בפטור ממס שבח דירה יחידה.

    בחשוב לעיל, מס השבח ששילם הלקוח בסופו של דבר עמד על 10,000 ₪ בלבד. כמובן שאף אחד לא ציפה מהלקוח להבין בדיני המס ולתכנן את המכירה בעצמו (לכן אנחנו כאן), אך ישנן עורכי דין רבים שהיו מעדיפים "לשמור" לעצמם את שכר הטרחה וכלל לא היו מציעים תכנון מס זה.

    המוניטין שלנו חשוב לנו יותר משכר הטרחה, ולכן נעדיף להמתין עד אשר נגיע לעסקה המושלמת מבחינתכם. חשוב לוודא מראש מה מתקבל תמורת שכר הטרחה, ולסגור מראש עם משרד עורכי דין המספק את כל השירותים הנדרשים למכירת הדירה. חפשו מראש עורך דין מכירת דירה שאכפת לו.

    ג. התחלת תהליך מכירת הדירה ​

    הליך מכירת הדירה מתחיל מיד לאחר חתימה על הסכם שכר טרחה ועל ייפוי כוח לטובת עורך הדין לצורך פעולות משפטיות. לאחר מכן נקבע פגישה (או במקוון) כדי לפרוס בפניכם אסטרטגיית מיסים בסופה תצאו עם עסקה עם מינימום מס (ובתקווה, פטור). הקפה עלינו. בשלבים הבאים נמשיך ונעשה בדיקות רקע לקונים שלנו, נבצע תכנון חכם של פריסת מחיר הדירה (רלוונטי במיוחד כאשר הכספים משמשים לרכישת דירה אחרת), נרים הגנות משפטיות שיגנו עליכם בהמשך הדרך ונשלים עסקה מוצלחת ויעילה.  רשמנו מאמר נפרד על הליך מכירת הדירה, וכן על הליך מכירת דירה יחידה, ואיך אנחנו מנהלים את המכירה ביחד איתכם, וקראת מכירה יעילה, מהירה וריווחית.
    לאחר תשלום שכר טרחה מכירת דירה נבצע את המכירה ונחתום בסופו של דבר על פרוטוקול מסירה לדירה
    אנחנו מתחילים כל הליך מכירה בגיבוש אסטרטגיית מיסים מנצחת, וזאת כדי לחשב את מס השבח  לטובתכם. אנחנו מעסיקים לשורותינו רק עורכי דין בעלי השכלה כלכלית משמעותית (בנוסף לרישיון עריכת דין), וזאת כדי להעניק לכם את שלל השירותים הנדרשים למכירת הדירה (כולל תכנון יצירתי של מס השבח), ללא תשלום נוסף ובמסגרת שכר הטרחה למכירת הדירה, זו המחויבות המקצועית שלנו ללקוחות.  מוזמנים לקרוא עוד באתר על הליך מכירת הדירה, תשלומי המס השונים, פטורים מהם ומידע שימושי נוסף.
    לסיכום, שכר טרחה מכירת דירה אינו משתנה רבות בין המשרדים, אך היקף השירותים משתנה גם משתנה. שימו לב.

    4. סיכום – שכר טרחה מכירת דירה ​

    הציבור הרחב אינו מעביר דירות חדשות לבקרים וככל הנראה מדובר בעסקה שתעשו פעמים בודדות לאורך חייכם. עורך דין מיומן ומקצועי לנדל"ן מנהל תכנון מס נכון, דואג לאינטרס של לקוחותיו ומאפשר לכם לישון בשקט. חשוב במיוחד לבחור עורך דין שנותן שירותים תומכים לאורך עסקת המכר כחלק מהסכם שכר טרחה עורך דין מכירת דירה.

    למשרדנו ניסיון עשיר בעסקאות מכירת דירה, ואנו מתמחים בתכנון מס יצירתי הניתן בחינם  במסגרת שכר הטרחה, עבודה יסודית והקשבה לרצון הלקוח. אנו מציעים מגוון דרכי תקשורת ופריסה נוחה של שכר הטרחה.

    לדף יצירת קשר (או לוואטסאפ ).

    ייתרונות המשרד שלנו אל מול המתחרים. מאור משרד עורכי דין בית ומשפחה.