מחשבון הון עצמי לדירה

הון עצמי לדירה: כמה הון עצמי צריך למשכנתא?

הון עצמי דירה: בקניית דירה יד שניה או ברכישת דירה חדשה מקבלן חשוב לבחון את עניין המימון טרם החתימה על חוזה רכישת הדירה. מחיר הדירה מורכב מההון העצמי שיש לרוכשים, ובדרך כלל מצטרפת אליו גם הלוואת המשכנתא שהקונים יקחו במשך הרכישה (ואנחנו בהחלט מלאים קנאה אם אתם לא צריכים משכנתא). אחוזי המימון לדירה משתנים בהתאם לדירה הנרכשת:

אחוזי מימון הון עצמי לדירה

סוג הדירה אחוז משכנתא מירבי אחוז הון עצמי מינימלי נדרש
דירת מגורים "יחידה"
75%
25%
דירת מגורים "מחליפה"
70%
30%
דירות מגורים "נוספת"
50%
50%

לשימוש נכון במחשבון בצעו את הפעולות הבאות:

  • ענו על השאלות.
  • עקבו אחר ההוראות.
  • הזינו מחירים היכן שנדרש. 
  • שאלו אותנו במידת הצורך. 

איך להסתמך על מחשבון זה.

סוג הדירה אחוז משכנתא מירבי אחוז הון עצמי מינימלי נדרש
דירת מגורים "יחידה"
75%
25%
דירת מגורים "מחליפה"
70%
30%
דירות מגורים "נוספת"
50%
50%

הון עצמי לדירה: אז כמה משלמים? (ומתי?)

ההון העצמי יהיה הסכום הראשוני לרכישת הדירה, וסכומי המשכנתא יועברו מהבנק למשכנתאות ישירות למוכר, רק לאחר תשלום מלוא ההון העצמי. אשר על כן חשוב לבחון את ההון העצמי הדרוש לפני רכישת הדירה, ולסנכרן את לוח התשלומים בחוזה עם המשכנתא שלכם. נשמע כמו סינית? אל דאגה, עורך הדין שלכם לקניית הדירה יהיה שם כדי להדריך. קראו את המדריך שלנו על איך לוקחים משכנתא.

בנוסף לכך עורך דין לנדל"ן שאכפת לו מלקוחותיו בוחן מראש את לוח התשלומים ברכישת הדירה. אתם צריכים פריסת תשלומים רחבה יותר? עוד זמן כדי להסדיר את המשכנתא? לחפש דירה מחליפה לשלכם או לשכירות? כדאי שעורך הדין יתחשב גם בכך. קראו על כך במאמר שלנו על לוח תשלומים מקובל ברכישת דירה.

בידקות כלכליות לפני רכישת הדירה: הון עצמי

אצלנו במשרד לכל עורכי הדין יש השכלה כלכלית משמעותית (בנוסף לרישיון עריכת דין), ואנחנו מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה מתחילים כל הליך רכישת דירה בבדיקות כלכליות, בדיקות מימוניות, ובדיקות המיסים שלכם. לאחר מכן אנחנו מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה מבצעים פעולות משפטיות יצירתיות כדי להפחית לכם מס. השירות ניתן בחינם כחלק משכר הטרחה להסכם הרכישה. אנו מציעים מגוון דרכי התקשרות ופריסה נוחה של שכר הטרחה. 

לעמוד יצירת קשר (או שלחו לנו וואטסאפ ).

ייתרונות המשרד שלנו אל מול המתחרים. מאור משרד עורכי דין בית ומשפחה.