מחשבון מס שבח

מחשבון מס שבח למכירת דירת מגורים

בניגוד לחישוב מס הרכישה בקניית הדירה, חישוב מס השבח עלול להיות מורכב יותר ולכלול חישובים שונים ומשונים. בדרך כלל, עורך הדין למכירת דירה שמנהל עבורכם את המכירה יחשב את מס השבח עבורכם במועד המכירה (סמוך לחתימה על חוזה המכירה).

אלא שמס השבח עלול להיות יקר:

מס השבח לתשלום

  • בדירות מגורים "מזכות" מס השבח במכירה עלול להגיע ל-25% מס שבח במכירה.
  • בנכסים אחרים מס השבח במכירה עלול להגיע ל-40% מס שבח במכירה, ואף יותר מכך. המחשבון שלפניכם אינו מתייחס לנכסים שאינם דירות מגורים, פנו למחשבון מס שבח מקרקעין לחישוב זה. 
לכן, המלצת המשרד שלנו מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה היא לבחון את מס השבח במכירה מבעוד מועד. כדאי לתכנן מראש את המיסים בעסקה, להפעיל יצירתיות, ולהימנע מתשלום מס מיותר.
דירת מגורים מזכה
חישוב מס שבח מקל
נכס אחר
מס שבח יקר
המחשבון שלפניכם מחשב את מס השבח אם הדירה הייתה נמכרת היום. אם הדירה נמכרה כבר בעבר פנו למחשבון כאן. לצורך השימוש במחשבון פעלו כך:
  • ענו על השאלות.
  • עקבו אחר ההוראות.
  • הזינו מחירים ותאריכים היכן שנדרש.
  • שאלו אותנו במידת הצורך.

מחשבון מס שבח

האם המוכרים זכאים לפטור ממס שבח? כן לא לא יודע/ת
האם המוכרים הם מוכרים "פרטיים" שאינם עוסקים במכר דירות ו/או הדירה נחשבת למלאי עסקי ו/או מדובר בעסקת אקראי? כן לא
האם מדובר במכירת דירה ששימשה למגורי המוכרים (לא דירה מושכרת)? כן לא
האם מדובר בדירת מגורים "רגילה" של המוכרים שאינה דירת מתנה/ירושה/שנמכרה שלא בתנאי השוק? כן לא
מחיר הקנייה של הדירה:
מחיר המכירה לפי החוזה:
מתי הדירה הנמכרת נרכשה לראשונה על ידי המוכרים? נא לבחור תאריך
האם היו הוצאות עבור שיפוץ הדירה? כן לא
הוצאות שיפוץ הדירה:
מועד השיפוץ: נא לבחור תאריך
האם שולם מס רכישה עבור הדירה? כן לא
הוצאות מס רכישה:
מועד תשלום מס הרכישה נא לבחור תאריך
האם היו הוצאות נוספות? כן לא
הוצאות נוספות:
מועד ההוצאות: נא לבחור תאריך
האם המוכרים הצהירו\היה עליהם להצהיר על פחת? כן לא לא יודע/ת
הוצאות פחת:
מועד הפחת: נא לבחור תאריך
אחד או יותר מהמחירים שהוזנו אינם תקינים
אחד או יותר מהתאריכים שהוזנו אינם תקינים
לא ניתן לקבוע תאריך זה אחרי התאריך של היום ולכן התאריך שונה לתאריך תקין
לא ניתן לקבוע תאריך לפני התאריך 1/3/1996 ולכן התאריך שונה ל-1/3/1996

מס השבח לתשלום בהתאם לנתונים שהוזנו עומד על ₪. סכום זה עשוי להשתנות ואינו מחליף שומת מס שבח שתעשה על ידי עורך הדין במועד מכירת הדירה.

1.1.2014

היום


למה לשלם סתם מס? המשרד שלנו מתחיל כל הליך מכירה בגיבוש אסטרטגיית מיסים מנצחת עבור הלקוח. במהלך תכנון המכירה אנחנו מבצעים פעולות משפטיות שונות שמטרתן היא הפחתת מס השבח עבורכם – אולי מגיע לכם פטור? השירות ניתן ללא תוספת תשלום ובמסגרת שכר הטרחה למכירת הדירה.

חישוב מס ליניארי מוטב רלוונטי כאשר אין למוכרים פטור ממס השבח. קראו באתר שלנו על פטור ממס השבח.
חישוב מס השבח להלן נועד לחשב מס עבור ציבור המוכרים הפרטיים כאשר המכירה אינה נחשבת לעסקת אקראי. בכל מקרה אחר המס יחושב בהתאם לפקודת מס הכנסה (ולא חוק מיסוי מקרקעין) ויש להתייעץ עם עורך דין נדל"ן.
חישוב מס השבח בדירה שמושכרת באחד ממסלולי חישוב המס לדירה מושכרת מושפע מהפחת על הדירה המושכרת. חשוב לדעת כי סוגיית הפחת עלולה לשנות את חישוב מס השבח.
חישוב מס השבח מורכב יותר כאשר מדובר בדירה שמקורה בירושה או במתנה, או בדירה שנמכרת במחיר שונה ממחיר השוק. במקרים האלו יש להתייעץ עורך דין מכירת דירה.
בהתאם לדין פחת שנדרש לפי פקודת מס הכנסה מופחת משווי הרכישה ומגדיל את מס השבח. קראו עוד על חישוב מס השבח. חשוב לדעת כי סוגיית הפחת עלולה לשנות את חישוב מס השבח.
מתי הדירה נרכשה? מיום הרכישה עד ליום 1.1.2014 מיום 1.1.2014 ועד ליום המכירה מס שבח סופי לתשלום
דירה שנרכשה לפני 1.1.2014
0%
25%
בהתאם לחודשי השבח
דירה שנרכשה אחרי 1.1.2014
-
25%
25%

מחשבון מס שבח: כמה מס היינו משלמים אם הדירה הייתה נמכרת היום?

כאמור מס השבח מושפע מנתונים נוספים, וביניהם מדד המחירים לצרכן ביום מכירת הדירה. אשר על כן, ומאחר ולא ניתן לדעת מה יהיה המדד ביום המכירה שלכם, המחשבון מחשב מס שבח במכירת הדירה אילו היא נמכרה היום. אין להסתמך על מחשבון זה, והוא אינו מחליף שומת מס שיבצע עורך הדין שלכם למקרקעין במועד מכירת הדירה. קראו עוד על כך במאמר שלנו על מס שבח בדירת מגורים.

אנחנו יכולים לבחון זכאות לפטור עבורכם

אבל רגע, אולי מגיע לכם פטור מלא ממס השבח? תכנון מס השבח דורש יצירתיות וניסיון במיסוי מקרקעין. מצאו עורך דין שאכפת לו. פעולות מקדימות למכירת הדירה עשויות להפחית משמעותית את מס השבח, ואף לתת לכם פטור ממס שבח דירה יחידה (למשל, העברת דירה במתנה). לכן מצאו מראש עורך דין נדל"ן שיודע מה הוא עושה, ומתמחה גם במיסוי מקרקעין (שכר הטרחה יהיה אותו שכר טרחה).

שירותי המשרד שלנו

למשרדנו ניסיון עשיר בתכנון מס נכון במסגרת חישוב המס על מכירת הדירה. אנחנו מבינים שכל עסקת מכירת דירה נועדה כדי לרכוש דירה טובה יותר ויקרה יותר, וכל שקל חשוב לכם. המשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה מבקש להפחית את החבות במס ככל הניתן וזאת כדי להשאיר יותר כסף בכיס לקוחותיו. שירות זה נעשה בשיחה אישית שמטרתה היא הפחתת המס במועד מכירת הדירה. השירות ניתן בחינם כחלק משכר הטרחה להסכם מכירת דירה. אנו מציעים מגוון דרכי התקשרות ופריסה נוחה של שכר הטרחה לתשלומים.

לעמוד יצירת קשר (או שלחו לנו וואטסאפ ).

ייתרונות המשרד שלנו אל מול המתחרים. מאור משרד עורכי דין בית ומשפחה.