מחשבון היטל השבחה

מחשבון היטל השבחה במכירת דירת מגורים

לעיתים, מעבר למס השבח במכירת דירה המוכרים ידרשו לשלם גם מס היטל השבחה. מומלץ מאוד לקרוא את המאמר שלנו על מס היטל השבחה במכירת דירה טרם השימוש במחשבון שלפניכם. במכירת דירה חשוב להבדיל בין שני מיסים נפוצים שחלים על המוכרים:

סוגי מס במכירת דירה

  • מס שבח במכירת דירת מגורים – מס שחל בכל מכירת דירה (אלא אם כן יש פטור). המס משולם על "הרווח" מרכישת הדירה ומכירתה, והוא משולם לרשות המיסים (מסמ"ק). קראו עוד על חישוב מס השבח, וכן על הפטורים ממס השבח באתר שלנו.
  • מס היטל השבחה – מס שחל רק בחלק מהמקרים. כאשר אושרה תכנית חדשה/הקלה מתכנית/חריגה מתכנית על ידי אחת מוועדות התכנון, המוכרים עלולים להיות מחויבים במס היטל השבחה. התשלום משולם לרשות המקומית ובהעברת הבעלות בדירה המוכרים יחויבו להציג אישורי היעדר חובות לעירייה, לצורך העברת הבעלות. פורסמה תכנית בניה חדשה לאחר מועד הרכישה של הדירה  וכעת אתם יכולים לבנות עוד? כנראה שיש היטל השבחה.

רכישת.הדירה

אישור.תוכנית.חדשה.ללא.ידיעת.הבעלים

מכירת.הדירה

לשימוש נכון במחשבון בצעו את הפעולות הבאות:

  • ענו על השאלות.
  • עקבו אחר ההוראות.
  • הזינו מחירים ותאריכים היכן שנדרש. זכרו כי השווי בפועל יקבע על ידי שמאי.
  • שאלו אותנו במידת הצורך. 

מחשבון היטל השבחה במכירת דירת מגורים

חיוב מס היטל השבחה נוצר כאשר אושרה תכנית חדשה בזמן שהמוכרים היו הבעלים של הדירה. זאת גם אם הם לא ידעו על אישור התוכנית. עורכי הדין שלנו יבדקו עבורכם חוב מס היטל השבחה ללא תשלום נוסף ובמסגרת הליך מכירת הדירה
חיוב מס היטל השבחה נוצר כאשר אושרה תכנית חדשה בזמן שהמוכרים היו הבעלים של הדירה. זאת גם אם הם לא ידעו על אישור התוכנית. עורכי הדין שלנו יבדקו עבורכם חוב מס היטל השבחה ללא תשלום נוסף ובמסגרת הליך מכירת הדירה

מחשבון היטל השבחה - איך יודעים מתי ואם צריך לשלם?

חשוב לציין כי מחשבון היטל השבחה שלפניכם מציג חישוב תאורטי בלבד. כחלק מחישוב היטל ההשבחה הרשות המקומית (העירייה) תשלח שמאי מקרקעין מטעמה, והוא זה שיקבע את שמאות הדירה והמס המתאים לה. בשלבים הבאים עורך דין מכירת דירה מטעמכם יכול לבצע פעולות משפטיות כדי להפחית את מס היטל ההשבחה לתשלום.

מתי משלמים?

איך יודעים אם נצטרך לשלם היטל השבחה במכירת הדירה? שאלו אותנו. כמו במס השבח, גם להיטל ההשבחה יש פטורים מגוונים. מצאו עורך דין נדל"ן שאכפת לו. היטל ההשבחה עלול להיות יקר מאוד (50% מערך ההשבחה ויותר מכך) ויש למה לעשות עם זה. אצלנו במשרד מאור משרד עורכי דין – בית ומשפחה  מתחילים כל הליך מכירת דירה בבחינת נטל המס של העסקה. לאחר מכן אנחנו מגבשים אסטרטגיית מס מנצחת כדי להפחית לכם מיסים בעסקה. השירות ניתן בחינם כחלק משכר הטרחה למכירת דירת המגורים: זו המחויבות המקצועית שלנו ללקוח. אנו מציעים מגוון דרכי התקשרות ופריסה נוחה של שכר הטרחה.

לעמוד יצירת קשר (או שלחו לנו וואטסאפ ).

ייתרונות המשרד שלנו אל מול המתחרים. מאור משרד עורכי דין בית ומשפחה.